Sunday, May 10, 2009

.. UcaPaN UTk iBU tErCinTa...

Wajah ini lah yang membesarkan dan mendidik aku.. angah sayang sangat kat emak dan abah..



Bismillah...

Semalam hari ibu..

Alhamdullilah. dihari ibu smlm.. emak bersama2 kami meraikan bersama. walaupun tiada hadiah istimewa dr kami adik beradik.. tp ucapan sayang kami buat emak gembira.. semalam emak masak masakan yg enak2 utk kami..utk kami jamu adik beradik.. sewaktu dmeja makan kami bersembang2 dgn emak.. huhuhu.. topik yg pertama keluar dr mulut emak ialah."kahwin".. dah tua rupanya aku.. emak tk sabar tgk aku dulu naik pelamin baru adik yg sebenarnya yang tak sabar.. huhuhu.. "aku".. emmm.. blm masanya lg kot..selepas tu emak berpesan kepda kami.. supaya jaga diri baik2 sepemergian mak ketanah suci pada 29 may ni bersama ayah tercinta.. huhuhu.. satu kata2 yang emak pesan..yg buat aku sedih.." andai laa ALLAH cabut nyawa emak dan abah disana.. koorg adik beradik jaga diri baik2, jg sillaraturahim adik beradik.. huhu.. sedih.. aku tetap doakan moga kedua org tua ku tercinta pergi dan pulang dgn selamat.. amenn...

secoret kata2 utk ibu tercinta Pn Jamalia Masri dr kami adik beradik...Khairul Syzawan, Nurul Helwani dan Ahmad Fitri.. kami menyayangi sehingga akhir hayat kami.. buat ayah tersayang.. jasamu akan kami kenang sehingga hujung nyawa kami.. tnpa mu Abah tiada kehidupan yang terindah ini utk kami.. segala kehendak kami.. engkau turutkan.. maafkan segala kesalahn kami..



Untuk ibu..

ibu..ku amat menyayangi dirimu..
dan kau lah ratu hatiku...
yang tak mungkin ada yang lain..
yang boleh menggantikan dirimu itu...
aku bahagia di samping dirimu ibu...
dan kau lah insan yang berada di hatiku...
selagi nyawa di kandung badan..
akan ku junjung azimat yang kau berikan pada ku..
ibu.kau lah..



INSAN YANG AMAT BERMAKNA BUAT DIRIKU....

ikhlas dari anakmu...

Dari : Angah

Untuk : Ibuku Tersayang

Kepada Ibuku yang mengasuhku selama ini, ku ucapkan selamat hari ibu. Semoga sihat selalu dan tak pernah lupa padaku dan kenangan selama ini bersama keluarga. Maafkan aku yang selama ini belum mengucapkan terima kasih, maka bersama surat ini aku mengucapkan terima kasih atas jasamu selama ini. Mungkin hanya ini yang bisa kuberi sampai saat ini untuk berterima kasih kerana semua jasa ibuku tak akan terbalas olehku sampai mati skali pun. Dengan penuh rasa sayang dan terimakasih kuucapkan lagi, Selamat Hari Ibu.


Robbighfir lii wa li waalidayya wa li man dakhola baytiya mu’minan wa lilmu’miniina wal mu’minaati wa laa tazidizh zhoolimiina illa tabaaro

“Ya Tuhanku! Ampunilah aku, ibu bapakku, orang yang masuk ke rumahku dengan beriman dan semua orang yang beriman laki-laki dan perempuan. Dan janganlah Engkau tambahkan bagi orang-orang yang zalim itu selain kebinasaan.” [Nuh:28]

No comments:

Post a Comment