Monday, May 4, 2009


Telah kupilih jalanMu

Jalan yang mendekatkan aku padaMu

Jalan orang-orang yang beriman dan beramal soleh

Dan aku yakin sebenar-benarnya

Cintaku padaMu takkan pernah dikecewakan


Namun Tuhan,

Ampuni aku,

Fitrah hati ini terlalu berat untuk kubuang

Terlalu pahit untuk ditelan

Tapi terus-terusan aku gagahkan

Demi menggapai cintaMu Yang Esa


Bantulah aku Tuhan

Jika rinduku ini imaginasi syaitan

Dan kuminta ia dilenyapkan

Andai kasihku berlandaskan nafsu

Kumohon matikanlah rasa cinta yang belum tentu jadi milikku


Tolonglah aku Tuhan

Untuk mengisi bejana cintaku untukMu

Agar aku takkan pernah dahagakan

Cinta dari insan yang tak halal bagiku

Teguhkan kasihku untukMu

Agar aku tak kecundang

dijajah cinta yang dusta

Yang menjadi hijab di antara kita

Tetapkan langkahku di jalan ini


Gagahkan aku Tuhan

Untuk menenggelamkan kapal cinta manusia

Walau ia se'gah' bahtera 'Titanic'

Tetapku pinta ia karam

Jika belayar ia di lautan dosa


Dan kumohon Tuhan

Damaikanlah ombak di hati

Walaupun ribut datang mengundang

Kasihku diikat di dasar Rabbi

Kerana ianya lumrah ujian..

Dan akan kuterus tekadkan janji

Kerana telah kupilih jalanMu.

No comments:

Post a Comment