Tuesday, May 19, 2009

..SABAR LAH WAHAI SAHABAT ..


..Assalamualaikum..

..Bismillah..

..Sebenarnya kata2 ini dituliskan khas buat seorang sahabat saya.. moga dgn kata2 yang mungkin sedikit membawa semangat kepadanya dalm memperjuangkan hari2 yang mendatang... doa buat sahabat saya ni moga dia menjadi setabah wanita2 pilihan yang sentiasa sabar dan tabah dalam mengharungi arus kehidupan yang kadang kala ada pasang surut.. ada kesedihan dan kesenangan.. ada ujian dan ada hikmah disebalik ujian itu..

.. Buat sahabat saya.. usah lah anda tangisi dengan perkara yang sudah tentu nya membuat anda bersedih.. ingatlah bahawa ALLAH sentiasa disisi hambaNYA.. Anda patut bersyukur kerna anda adalah antara orang yang terpilih untuk menerima ujian NYA.. alhamdullilah sepatutnya kita ucapkan kerna ALLAH memilih kita untuk menerima ujian ini.. ujian yang mampu membuatkan kita bangkit utk mempertahan kan diri kita.. menguatkan lagi semangat kita..

.. Sebagai sahabat.. tangan yang kosong inilah yang saya dapat hulurkan.. moga kita dapat melayari hari2 mendatang ini bersama2.. pilihlah jalan ALLAH dalam setiap langkahmu..sahabat, panjat kanlah kesyukuran padaNYA.. kerna diberi kesedaran awal.. supaya memilih yang berhak sahaja keatasmu..

.. Ingat lah kata2 yang sentiasa saya titipkan dalam kehidupan saya.. ALLAH akan mempertemukan kita org yang salah sebelum ALLAH mempertemukan dengan orang yang benar untuk kita.. wallahualam..

.. Sabar lah wahai sahabatku... Ingatlah kalau kita tinggalkan sesuatu itu untuk mendapat keredhaan ALLAH.. ALLAH akn bagi yang terbaik untukmu.. moga hati mu tenang dan sabar dalam kehidupan ini.. ingatlah masih ramai yang menyayangi dirimu.. ibubapa mu.. keluarga mu.. sahabat2mu.. dan jugak org sekelilingmu... dan yang paling menyayangi dirimu.. pencipta kita ALLAH S.W.T..



Ketahuilah olehmu sahabatku...

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia..

Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha. Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedihnya..

.Allah SWT sudahpun menghitung airmatamu. Jika kau fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu sahaja ...

Allah SWT sedang menunggu bersama denganmu.Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menghubungimu...

Allah SWT selalu berada disampingmu. Ketika kau fikir bahawa kau sudah mencuba segala-galanya dan tidak tahu hendak membuat keputusan ...

Allah SWT punya jawapannya.Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau mula merasa tertekan...

Allah SWT dapat menenangkanmu. Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan...

Allah SWT sedang berbisik kepadamu. Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucapkan kesyukuran,

Allah SWT telah memberkatimu. Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban,

Allah SWT telah tersenyum kepadamu. Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi,

Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu. Maka ingatlah..walau dimanapun, atau kemanapun kau menghadap...

Allah SWT TAHU..

No comments:

Post a Comment