Tuesday, May 5, 2009

.. UJIAN BUAT KITA ..




..ASSALAMUALAIKUM..

Salam diberi utk sahabat2.. saya harap kalian sume bersabar lah dgn ujian yang diberi pada kalian.. moga iman kalian semua tidak tergugat walau sebesar zarah skali pun.. mungkin ini ujian kalian supaya kalian semua lebih tabah dan lebih mengerti ujian hidup.. bukankah ujian itu tarbiah dr ALLAH.. bknkah ujian itu lebih mengingat kan kita kepada pencipta kita.. tidak sedikit ujian yang diberi utk melalaikan kalian tp utk menguatkan dan menguji iman supaya kita lebih redha dan tawakal atas apa pun pemberiannya..

Buat sahabat2 yang saya kasihi dan rindu.. kalian semua adalah satu anugerah buat saya.. sejak kedatangan kalian dalam hidup ianya lebih bererti dan bermakna.. kalian telah mengajar ilmu yang tak terhitung harganya.. syukur saya panjatkan doa pada ALLAH mengurniakan sahabat2 seperti kalian. tidak mungkin sama kalian dengan yang lain..

Saya tahu kalian semua adalah dikalngan org2 yang tabah dan mengerti dgn ujian yang diberi..insyaALLAH, ALLAH akn sentiasa membantu hambaNYA.. ujian yg ALLAH berikan kepada kalian kerna ALLAH tahu kalian mampu memikul ujian itu..

"Bila engkau letih & hilang rs smgt,
Allah tahu betapa kamu tlh mncb sedaya upaya,

Bila tangisan mu berpnjgn & hati mu kedukaan,
Allah tlh mengira titisan air mata mu,

Bila engkau rs ketinggalan & ms meninggalkn mu,
Allah sntiasa disisimu.

Bila engkau tlh mencuba tp x tau arah tujuan,
Allah ada jln penyelesaian".


"Ketika orang lain bergantung pada dunia, gantunglah dirimu hanya pada Allah.
Ketika orang lain merasa gembira dengan dunia, jadilah dirimu gembira kerana Allah.
Ketika orang lain merasa bahagia kerana kekasih mereka, jadilah dirimu merasa bahagia dengan Allah,
dan ketika orang-orang pergi menghadap raja dan pembesar-pembesar untuk mengais harta dan mencintai mereka, jadilah dirimu betul-betul mencintai Allah"
- IBNUL QAYYIM-

No comments:

Post a Comment