Monday, May 25, 2009

.. MENEGUR TANDA SAYANG ..


.. Assalamulaikum ..


.. Bismillah ..


.. Sebenarnya posting ni ditujukan kepada yang terasa.. dan juga ditujukan kepada diri sendiri sebagai peringatan.. bukanlah untuk mengaibkan mana2 individu cuma merasa tanggungjawab sesama islam.. biar pun saya sendiri tidak sejauh dan tinggi iman nya.. tapi tidak pulak saya ingin melihat dikeliling saya hanyut kerna menggunakan nafsu dalam setiap perbuatan nya..


.. Mungkin telah diterapkan dalam diri mereka bahawa "kubur kita lain2".." perlu ke engkau sibuk dengan apa yang aku buat".. "perlukah engkau mencampuri urusanku".. BETUL.. siapa lah saya untuk menegur anti.. tapi berdosa lah saya andai saya sendiri telah melihat sendiri perbuatan yang kurang elok itu didepan mata dengan menutup mulut tanpa berbicara atau menegur.. mungkin tidak kuat hati ini untuk meluahkan tapi andai anti membaca posting ini diharapkan anti memahami lah.. menegur tanda nya kami sayang kan anti. kami tidak sanggup melihat anti terus menerus mengaibkan diri dihadapan yang tidak layak melihatnya.. sedarlah anti kami benar2 menyayangi anti..


.. Perbuatan anti akan menyebabkan kami juga seakan2 bersubahat membiarkan anti teruskan dengan perbuatan yang sebegitu.. pandangan maksiat yang ada didepan mata ini juga memberi kesan kepada kami.. apa guna nya kami menunaikan solat 5 waktu tapi pahala nya kami tidak dapat hanya kerana perbuatan anti.. sedarlah anti kami hanya minta hormati lah kami sebagai kawan seagama dengan mu.. hormatilah kami sebagai teman seislam dengan mu..


.. ingin juga kami menegur.. tunaikan lah kewajipan yang wajib bagimu.. andai anti malu dengan kami.. kami lagi malu dengan perbuatan anti.. bukan malu yang sepatutnya anti fikirkan tapi takutkan lah akan pencipta kita.. ALLAH S.W.T sentiasa memerhatikan setiap perbuatan kita.. berdosa lah kami kerna hanya mampu memandang dan membiarkan sahaja.. bukan lah kami diam tanda kami membiarkan sahaja perbuatan anti.. tapi hati ini sudah cukup sakit dan takut apa kah yang akan kami jawab dialam sana nanti kerna tidak menegur anti..


..diharapkan kalau anti membaca posting ini.. kami minta hormati lah kami.. kami takut untuk menjawab diakhirat sana kelak.. telah kami mula kan dengan hati untuk berbicara.. tapi nampaknya tiada kesan pada anti.. kami mulakan dengan lisan ini.. dan kami harapkan anti faham.. kalau masih tidak juga berkesan akan kami guna kan perbuatan untuk menyedarkan anti.. maafkan lah andai bingkisan melukakan hati mana2 pihak.. menegur tandanya kami sayang...


..wallahualam..

No comments:

Post a Comment