Thursday, November 11, 2010

.. Life is so MeaningFul.. My new Entries...

Bismillah..

Assalamualaikum..

Rasanya dah lama tak update blog ni.. Tonite i just need write sumthing even nobody will ever see it.. Sebelum ni saya ada membuat janji tapi janji tu saya tidak dapat tunaikan.. I have ever promised sumone, but the last time I knew it was too difficult and I only did a half of my promise... I said sori for everything what i say, what i promise to.. .


But I realize right now..I cannod promise to sumeone if I cannod do it. tapi kadang2 kita fikir kita boleh buat.. tapi bila sampai masa.. buat kita berfikir samada boleh atau tidak we continue with our promises.. saya dah minta maaf pada insan tersebut tetapi masih ada rasa bersalah.. even he/she forgive me.. but now.. its make me be more consider if i need give a promise.. ok. Lupa kan pasal ni... Yang penting saya sayang kan mereka...

Pejam celik.. sekejap dah bulan 11.. this month is deeply special to me.. This month i was born.. but dunt worry i wouldnt telling u the detail.. heee.. Tapi tu la.. usia semakin meningkat.. Dah banyak yang saya lalui.. dan apa yang saya lalui itu sebagai pengajaran dan asam garam kehidupan.. Alhamdullilah sehingga ke hari ini saya masih bernafas dan menikmati ciptaan ALLAH..

"Times are a changging"..perseverance new chapter.. Yup..it was just getting too be more motivation more better ..more focus.. I am hoping to focus on what i set for beginning on this year n next year.. pray n archieve what i list in my target.. dan sentiasa berada di landasan yang betul.. the more important i know ALLAH Is always with me...Well i am in love with the most wonderful person in this whole world..my family esp my mother.."shes angel".. my nenek.. my makcik..my friend.. also my car.. heee..

Sebenarnya ada ketidakpuasan hati yang terbeku sebenarnya..I really dont like the person who loves to be angry or hit sumeone because the other makes the mistake. WE ARE NOT THE RIGHT PERSON. Dont think that we are perfect person.. that we cannod make mistakes.. Kita manusia.. manusia tidak sempurna.. setiap orang akan membuat kesalahan dan kesalahan itu sepatutnya diperbaiki bukannya dengan menyalahkan orang lain atas kesalahan kita..

I see my environment... I meet some person and I really dont like. When he meets sumeone that he dont like.. when the person does a mistake.. he wants to make a problem.. like as ABUSING or the worst way..HIT... Actually the mistake is very small..but because he thinks that he is the right person.. so he exploit opportunity to abuse the person who makes a mistake.. Kesian orang tu diaibkan.. tak patut betul!!..Mentang2 lah ada kuasa.. tapi ingat kuasa yang diberikan sepatutnya di gunakan di jalan yang betul.. bukan menyalahgunakan!!..

Please dont hit sumeone if you want the other understand you. How can someone understand us if we dont want to understand the other people??... Think about that.. Lu fikir la sendiri!!!...

Ok lah.. rasanya tidak perlulah saya taip panjang2.. dah macam luahan perasaan je.. hehehe.. anyway.. life should be more intresting if we know how to make intresting and useful.. worthy.. full of happiness..happy time.. hargai apa yang kita ada.. sentiasa senyum..


I really need to take lessons. I learn better with just me.. because age become older n older.. dan maut tidak kira muda atau tua..penuhi lah hidup dengan perkara yang bermakna dan ingat jangan terpesong ke landasan yang salah.. sentiasa mengingatiNYA.. insyaALLAH hidup akan lebih bahagia...

.. So saya post kan sekali dengan video Maher Zain " The chosen one".. I love this song.. so deeply meaning...


No comments:

Post a Comment