Monday, April 27, 2009

.. Salam Ukhuwah..

..I seek refuge in Allah from Shaytan the accursed. In the name of Allah, The Gracious, Most Merciful..

.. Assalamualaikum..

salam kepada sahabat2 seperjuangan.. ats keinginan melihat kwan2 memilki blog sendiri.. tergerak juga hati sy utk memiliki blog sendiri.. walaupun isi nya tak berapa menarik.. tp mungkin ada sedikit input yg dpt sy kongsi kan bersama2 sahabat..

beberapa artikel yang sy baca didlm iluvislam dirasakan menarik.. sy kongsi kan bersama2 sahabat...

sedikit taaruf dr saya..

.. ASSALAMULAIKUM..AHLAN WASAHLAN WAMARHABANBIKUM..kaifa halukum.. ismi helwanie.. hehehe.. ok lah.. sedikit perkenalan diri dr sy.. Nama penuh Nurul Helwani bt Zainal Abidin.. Ble panGgil helwani@wanie@nurul@angah.. dan sewaktu dgnnya..Umur.. ermmm.. masuk 24 tHn.. dan akan bertambah tua dr tahun ke thn.. huhuhu.. Menuntut ilmu di Multimedia Universiti.. Mempunyai ibu dan ayah yang sgt sempurna bg sya.. idola dlam menjadi wanita ialah ibu sy.. Puan Jamalia Masri..adik beradik tak ramai. cuma 3 org je.. abg.. sy dan adik lelaki.. InsyaALLAH.. masih memperbaiki diri.. kerna terlalu byk kekurangn dan kelemahan..

.. Yang baiknya datang dr ALLAH S.W.T.. yg buruk dan yg kurang itu datang dr kelemahan dan kekurngan sy..

"kenapa impian itu tidak seindah angan2??kenapa khdupan itu tidak semudah perancangan??..wahai hati, itulah kehidupan..sesaat manis akan melupakan setahun pahit..setahun pahit akan menghargai sesaatnya manis..hidup pahit tnpa manis mnjadikan kita lebih cekal dan pandai menghargai..

wahai hati,bersabarlah..bersabarlah..bersabarlah..jika hari ini langit itu cerah,belum tentu cuacanya baik..jika hari ini langit itu hujan,belum tentu cuacanya buruk..wahai diri..simpanlah anganmu..jejaklah d bumi nyata,lihat sekitarmu,hargai apa yg dimiliki..cubalah mghrgai wlu tidak dihargai..

wahai minda..jernihkn dirimu..rungkaikan sgla kekusutan,hilangkn keraguan..bertindaklah secara berhikmah..ingatlah, sekali kita gagal..bukan selamanya gagal..bersabarlah..Ingatlah..di sebalik awan mendung itu tersembunyi sinar mentari yg terang..pahit itu cabaran ttp yg manis itu blum tentu kurniaan..".. Wallahualam..


"UKHWAHFILLAH ABADAN ABADA.."




No comments:

Post a Comment