Wednesday, April 29, 2009

.. HADIRNYA TNPA KEHENDAK DIRI..



.. Hadirnya satu perasaan dlm diri ini yg bukannya dtg dr kehendak hati sendiri.. adakah ini fitrah yg ALLAH kurniakn pda setiap hambanya.. perasaan cinta terhadap insan bernama lelaki.. tetapi tertanya aku dalam diri sendiri.. adakah aku sudah cukup bersedia menerima dia sebagai pilihan hati atau pun lebih tepat utk melayari bahtera kehidupan ini bersama.. mungkin iya.. ataupun mungkinkah tidak..

Kadang2 terfikir dlm diri.. ingin skali aku katakan yang aku cukup bersedia utk mengikat satu ikatan yang sah dgn nya.. tp bila difikir semula..sebenarnya aku masih belum bersedia.. masih ada lagi cita2 yang ingin aku gapai.. cita2 yang membawa aku kepada satu jalan hidup yang aku perlukan.. Dan dgn doa dan usaha aku harap semuanya terlaksana.. tp siapalah aku yang hanya insan yg bernama HAMBANYA.. setiap yang dirancang andai bkn atas kehendakNYA masih jugak tidak akan terjadi.. YA ALLAH , engkau permudahkan lah segala2nya..


Kepadanya, aku tuliskan moga engkau sentiasa didlam tauhidNya ..istikarah mencari jawapannya.. aku redha dgn kehendaknya..Andai engkau tercipta utkku.. tp andai bkn engkau milikku.. akan aku doakan engkau mendpat yg lebih baik dr diri ini. setiap kata2nya aku ingati, dan menjadi kan itu satu dorongan utk aku mengubah dri menjadi yang terbaik walaupun tidak sempurna.. sedar dgn kelemahan dan kekurangan diri menjadi kan aku malu dan redha atas apa pun kehendakNYA..



Ya Allah, peliharalah perasaan hawaku ini...Ya Allah..

YA Allah, peliharalah perasaan cintaku ini...YA Allah..

Ya Allah, peliharalah perasaan rinduku ini...Ya Allah..

YA Allah, peliharalah perasaan kasihku ini...YA Allah...

Ya Allah, peliharalah perasaan hatiku ini...Ya Allah.

.YA Allah, peliharalah nafsuku ini...YA Allah...

Ya Allah, peliharalah imanku ini...Ya Allah..

Kadang2 rasa malu utk menerima diri nya.. malu dgn kekurangan diri.. malu dgn kelemahan diri.. malu dgn ilmu yg masih sedepa cuma.. malu dgn iman yang masih tergapai2..malu dgn ketidaksempurnaan diri... bg lah masa utk aku memperbaiki diri dan berilah aku masa utk menjadi yg terbaik utk kamu.. doa kan lah moga hubungan ini sentiasa dibwah redhaNYA..


" YA Allah seandainya dia diciptakan mnjdi milikku,baik utkku duniaku dan akhiratku..maka satukanlah kami dlm ikatan pernikahan..


tetapi Ya Allah....seandainya dia bukan milikku, tidak baik untukku duniaku dan akhiratku, maka jauhkan lah ingatan kami dn hubungkanlh kami sbg persaudaraan islam.."


اللهم ارزقني زوجا صالحا يخطبنني و يتزوجني و يكون صاحبا في الدين و الدنيا و الأخرة


maksudnya: ya ALLAH, kurniakanlah aku suami yg soleh yg akan meminangiku dan menikahiku dan yang akan menjadi temanku pada agamaku, dunia dan akhirat ,amin

"Yang dicari walau bukan puteri raja, biarlah puteri agama. Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata. yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat ruhani, sempurna hati. Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat. Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana ana serikandi dengan silam yang kelam. Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia. Dan yang akan terjadi, andai tak sama kehendak hati, ana redha ketetapan Ilahi"



No comments:

Post a Comment