Saturday, September 5, 2009

..Bicara CINTA ..



Mengapa?Hati ku kerasJiwa ku kasar

Perasaan ku rapuh

Fikiran ku kusut

Tatkala diri bicara agama

Batinku terasa perit

Segalanya dirasakan malas sekali

Berat telinga menadah madah

bicara kata penuh tarbiyah


Mengapa??

Hatiku lembut pada dunia

Mataku terpesona pada jelita

Jiwa ku tenang dengan lafaz cinta

Batin ku riang dengan harta

Segalanya dirasakan indah sekali

Puas nafsu pujian buat diri

Mungkin satu…Yang benar-benar meracuni hatiku!

Mehnah zaman remaja

Pasti ramai yang teruja

Pastinya“ CINTA”

Sentuhan tangannya menghangat suasana

Jiwaku jadi layu

Jeritan batin yang menghalang

Lantaran khoshyatullah

Dipagar hina oleh nafsu bertuankan iblis!


Aku lemahHanyut dalam hangatnya cinta

Aku tidak berdaya menolak pinta nya

Kasihan untuk mendera jiwanya‘dia tulus cintakan aku’

Hati mudah melafaz cinta

Sedang bukan pada Pencipta

Ke mana hati ku hanyut..Jiwa ku penuh rindu

Pada makhluk ciptaan Tuhanku

Yang masih BELUM menjadi milikku

Malahan mungkin juga BUKAN untukku

Siapa tahu??Bisa kau rencanakannya untukku?


Mengapa??

Aku sanggup mengenepikan segalanya

Kerana aku mencintai nya

Aku rela mendengar bicara kasarnya

sanggup mengaku salahnnya

bahkan seringkali aku resah memikirkan kemana dia pergi dengan siapa dia bersenda

mengapa dia senyap sepi mungkinkah antara aku dan dia adaPERPISAHAN?


Mengapa??

Kerana dia BUKAN MILIKKU!!

TUHAN…Kau telah campakkan cahaya ke dalam hatiku

Tika dulu yang cahaya nya marak menjulang

Tapi kian padam

Kerana hadirnyaCINTA …. Sia-sia…

KiniKau masih memilihku

Untuk di beri nyalaan manis itu kembali

Dari bara api yang kian hilang

Kau beri aku kekuatan menyalakan kembali

Untuk membakar lembaran kejahilan

Kertas kemaksiatan, nota kelalaian

Agar aku senantiasa terpilih di sisiMU


TUHAN…Jauhi godaan sesat iblis dariku

Pelihara tubuh ku dari sentuhan ajnabi

Kuatkan aku dengan mujahadah

Tutupi aurat yang menjadi aib bagi ku

Kentalkan jiwa ku menepis cinta palsu

Penjara nafsuku dari bertemu kepuasan

Yang mendorong kepada kehinaan

KehancuranKeseksaan

Di mahkamah akhirat mu kelak“ adalah ledih baik bagi mu tertusuk besi panas dari menyentuh wanita yang tidak halal bagi mu” – at tabrani


Tatkala bibir mengalun sayu,

Kalam-kalam Tuhanku

Tatkala aku rebah

Sujud menghadapMu

Aku kian sedar

Sedang aku semakin lemas dalam badai ombak cinta

Yang membunuh iman ku

Yang menambah berat dosa di bahu kiriku

Yang menghapus pahala di bahu kananku

Yang menjauhkan aku dari Pencipta kuS


iapa dia berbanding TUHAN ku?

Layak kah aku untuk menyintainya dengan mengetepikan cintaTUHAN ku?

Pencipta kepada CINTA

Yang selama ini aku pujaButa…Sedarkah aku?


TUHAN… untuk kesekian kalinya…

pohon ku pada Mu untuk melengkapi fitrahku…

labuhkan CINTA ku kepada insan yang benar-benar mencintaiMu,

yang cinta kepada ku kerana cinta nya kepada Mu… mudahkan pertemuan kami dengan rahmat dan sifat rahman Mu….

Jadikan cinta kami yang mendapat anugerah terhebat ‘REDHO’ Mu…

Aku merindui Mu YA ALLAH….

No comments:

Post a Comment