Sunday, September 27, 2009

.. Aku Menyayangimu Kerana Allah...


Duhai sahabat..

Andai perkenalan kita ini diredhai Allah

Engkau genggamlah ukhuwah ini

Dengan keikhlasan yang kudus

Dengan rasa cinta kepada Illahi


Duhai sahabat...

Tatkala air mata turun laju membasahi pipiku

Kau seka air mataku

Kau hadir di sisiku meminjamkan bahu

Untukku lepas segala tangis yang terpendam di hati

Lalu kau tatap wajahku

Dan kau hadiahkan ukiran senyum terindah buatku


Duhai sahabat...

Di saat aku terleka akan cinta terhadap duniawi

Kau berulang-kali menegurku dengan selembut-lembut perkataan

Kau datang kepadaku membisikkan kalimat Illahi...

"Cinta dunia tidak ke mana,

kejarlah cinta Allah,InsyaAllah kita ke Al-Jannah!"

Dan aku tersedar dari buaiku...


Duhai sahabat...

Sesalku tidak terungkap

Sewaktu dulu aku mencarik sukmamu

Sewaktu dulu aku mengguris perasaanmu

Kau tidak mengungkitnya kembali...

Sesungguhnya hatiku terkesan dengan kata-katamu

"Aku sayangi engkau demi Allah,

Aku sayangi engkau kerana Allah,

Dan aku tidakkan mahu memutuskan ukhwah ini,kerana Allah...


"Duhai sahabat...

Masih segar di ingatanku

Tika ada perselisihan faham antara kita

Akibat aniaya orang ketiga

Kau duduk di hadapanku dengan linangan air mata teresak-esak

Kau tebalkan muka memohon maaf kepadaku walau itu bukan salahmu

Dan aku memalingkan wajahku

Menyembunyikan cucuran manik-manik jernih yang tidak dapat ditahan lagi

"Allah sedang menguji kita, sejauh mana kuatnya kita mempertahankan,

Ikatan persahabatan yang kita jalinkan di atas muka bumiNya..

"Dan aku terangguk-angguk sedangkan hati ini masih celaru

Kau rangkul tubuhkuDan aku yakin, kaulah sahabatku yang satu...


Duhai sahabat...

Tika itu aku merasa sebak

Beruntungnya aku mempunyai sahabat sepertimu...


Duhai sahabat...

Aku berharap agar aku mampu

Menjadi seorang sahabat sama sepertimu

Sahabat yang menyayangi aku,

Sahabat yang mengasihi aku,

Hanya kerana ketulusan cinta kepada Allah

Lalu aku panjatkan kesyukuran ke hadrat Illahi

Moga Allah utuhkan ukhuwah kitaYang terjalin selama ini...

Berterusan hinggalah ke Al-Jannah...InsyaAllah!


Dengan setitis air mata

Aku mahu mengkhabarkan kepadamu sesuatu,

Sesuatu yang tidak pernah ku ungkapkan pada zahirnya...

Ikatan Ukwah antara kita adalah kerana sayangnya ALLAH pada hambaNYA..

Yang mempertemukan kamu dengan diri ini..

No comments:

Post a Comment