Thursday, July 7, 2011

.. Di SaaT Diri Ini BeRubah... CanTikNya Menjadi MusLimaH..



Sujudku penuh syukur...
Untuk nikmat yang tidak terhingga buatku...
Walaupun aku ditinggalkan kerana inginkan dunia...
Tapi Allah gantikan aku dengan teman yang menyeruku...
Untuk hampir meneguk Cinta dari KautharMu...
...Mendengar kembali KalamMu Tuhan...

Alhamdulillah...
Maha Suci Tuhan...
Yang mengaturkan tiap sesuatu...
Yang hidup didunia yang sementara ini...
Subhanallah...
Allahu Akbar...

Janganlah berkecil hati jika org lain bersalah faham pada kita,kerana Allah faham akan isi hati kita,jangan gusar jika ada yang menghakimi kita,kerana tiada hakim sebaik Allah.Ketika bumi mulai bergoncang,dan tanah mulai retak,ingat lah Allah bersama kita,dan ketika kita ditimbus tanah,ketahuilah Amal bersama kita.Tiada yang menyakitkan,tiada pula yg menakutkan jika hati ini terikat cinta kepada Allah dan Rasulnya..

Cantiknya seorang wanita itu sebagai GADIS
Bukan kerana merah kilauan lipstik
Pada bibir memekar senyuman kosmetik
Tetapi pada keperibadian terpelihara
Kelembutan kesopanan menghiasi jiwa

Cantiknya seorang wanita itu sebagai REMAJA
Tidak pada kulitnya mulus menggebu terdedah
Untuk menggoda pandangan nafsu mata
Tetapi pada kehidupan terjaga
Dari menjadi mangsa tohmahan dunia
Aku bangga menjadi Muslimah
Disaat yg lain bangga menjadi wanita Modern.







♥ Aku bangga Jilbabku menjuntai kedada
Disaat yg lain bangga mengikuti Mode,

♥ Aku bangga menjadi pengurus kerohanian islam
Disaat yg lain lena,

♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸​.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥

♥ Aku tak peduLi dgn anggapan sOk sUci
Krna aku tahu apa yg laKukan,


♥ Awalnya aku tidak perCaya diri….
Dengan pakaian yg tertUtup rapi….
Teman ~ teman berKata aku tdk trendy…..
Tapi Abi berKata aku Cantik begitUpun Ummi…..

♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸​.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥

♥ Wahai KaWan yg bermimpi sanjUngan……
CantiK buKanLah buKa ~ buKaan….
CantiK bUkan s’lalu berdandan….
Dan Cantik bUkan berarti seOrang pUjaan….


♥ KuULurKan jiLbabku hingga teraSa damai HatiKu…..
KuLonggarKan pakaianKu sehingga tertUtup bentUk tUbuhku…..
kULaKukan itu semUa demi CintaKu pada Rabbi-Ku….
Dan kuberbiSik daLam hatiKu, s’mOga engKau bahagia meLihatKu….

♥ Andai semUa org memahami…
CantiK Lahir bUkanLah Ukuran…..
Tapi Cantik hati memiKat semUa Orang….
Dan terUtama bUdi peKerti seperti yg RasuL ContOhkan…..

maKa SaudariQ PeliharaLah AURAT........

♥Aurat Tdk akn tertutup dengan berperangai yang BAIK,
♥ Aurat tdk akn tertutup dengan sifat LEMAH LEMBUT,
♥ Aurat tdk akn tertutup dengan kata ~ kata yg BAIK,
♥ tetapi hanya akn tertutp dengan PAKAIAN yg SEMPURNA,

♥ ~ Mudah - Mudahan AKHLAK dibalik pakaian itu lebih INDAH dari pada
pakaiannya" Aamiin.....! ♥

5 comments:

  1. follow sy juge... byk sy plu blaja nie dr awk

    ReplyDelete
  2. assalamu'alaikum

    share ya mbak... puisinya baguuus banget buat aku nangis :)

    yang kalimat ini nih

    ♥ Aku bangga Jilbabku menjuntai kedada
    Disaat yg lain bangga mengikuti Mode,

    ♥ Aku bangga menjadi pengurus kerohanian islam
    Disaat yg lain lena,

    ♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥

    ♥ Aku tak peduLi dgn anggapan sOk sUci
    Krna aku tahu apa yg laKukan,

    ♥ Awalnya aku tidak perCaya diri….
    Dengan pakaian yg tertUtup rapi….
    Teman ~ teman berKata aku tdk trendy…..
    Tapi Abi berKata aku Cantik begitUpun Ummi…..

    ♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥`*•.¸¸.•*♥♥

    ♥ Wahai KaWan yg bermimpi sanjUngan……
    CantiK buKanLah buKa ~ buKaan….
    CantiK bUkan s’lalu berdandan….
    Dan Cantik bUkan berarti seOrang pUjaan….

    ♥ KuULurKan jiLbabku hingga teraSa damai HatiKu…..
    KuLonggarKan pakaianKu sehingga tertUtup bentUk tUbuhku…..
    kULaKukan itu semUa demi CintaKu pada Rabbi-Ku….
    Dan kuberbiSik daLam hatiKu, s’mOga engKau bahagia meLihatKu….


    follow balik mila ya mbak terimakasih

    jazakumullah khair

    wassalamu'alaikum

    ReplyDelete
  3. Subhaanalloh... :)

    ReplyDelete
  4. Subhanallah... betapa tulisan anda menusuk ke jiwa sy.. sy mohon share ye.. tkasih!

    ReplyDelete