Saturday, October 31, 2009

.. KENANGAN LALU..

..Bismillah..


Assalamualaikum…


Bila mendengar lagu AMANI-dr AMAR.. saya tetiba teringat seseorang yang pernah hadir dalam hidup ini walaupun hanya untuk sementara tapi cukup bermakna..walaupun kami tidak pernah bersua antara satu sama lain. ada bait-bait lirik didalam lagu tersebut pernah ditujukan.. tidak mungkin kenangan itu mudah2 untuk dilupakan.. yang baik dijadikan pedoman.. yang buruk dijadikan pengajaran.. setiap nasihat dan kata-kata semangat yang diberikan akan digunakan untuk melayari kehidupan ini..


Kehadiran itu dah banyak memberi seribu satu kenangan yang baik untuk saya.. yang mengajar saya untuk menghargai orang yang kita sayang dan orang yang akan hadir dalam hidup kita..tiada kata tidak dalam memberi pertolongan pada insan yang lebih memerlukan.. walaupun ada sedikit pahit yang ditelan tapi lebih banyak madu yang manis dirasa… hanya iringan doa dan kata-kata semangat yang boleh di berikan untuk kebahagian yang akan hadir… jika niat kita diiringi dengan bersasarkan pada yang SATU.. insyaALLAH.. semuanya akan dipermudahkan..


Untuk insan tersebut.. doakan lah kebahagian dan carilah kebahagian itu dengan hati yang ikhlas.. kebaikan yang diberi akan dibalas dengan kebaikan yang lebih baik.. insyaALLAH.. mungkin pengenalan yang singkat ini ada hikmah yang mengajar kita.. ada sedikit rasa kebahagian walaupun sebenarnya bukan itu yang kita cari.. tapi mungkin itulah juga yang memberi pengajaran untuk kita.. wallahualam..

Tangisan sanubari telah terhenti

Kala suram suria memancar sinarnya

Pertemuan seindah bayangan firdausi

Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu

Terkenang detik bertemunya kau dan aku

Santun berhikmah mengingatkan diri

Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini

Bertemu kasih tanpa jasad

Bicara tanpa suara

Hanya tulisan bahasa indah

Mengeratkan antara kita

Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan

Bagai puteri di kayangan

Tika ku lesu hadapi hidup

Kau hembuskan nafas semangat

Penawar hati

No comments:

Post a Comment